gitar aku... :(

aku nak gitar aku, wuuu T_T
pas aku tgk vid dak neh men gitar,
trus rse cm smgt gler nk men gtar,
da la sempoi je,
cute pon cute, hehe
tp mmg best la dye men gitar,
cm da jatuh cinte lak kt dye, hua3 :D


lyrics:
Tanya sama bulan
Apakah sebenarnya erti cinta?
Tanya sama bintang
Adakah ku ditakdirkan ntuk dicinta?

Siapa? Di Mana? dan Bila?
Terujanya ku teruja

Dan hatiku berkata

Tututu
Hey tak sabar ku ntuk bertemu dgn dirinya
Tututu
Tak sabar aku nak merasai indahnya bercinta
ohh di mana..ohh di mana dia?

tgk la vid neh, confirm korg suke, :)
klik sini ...

ni la pic dye, :)
cumel kn? kn? kn? hehe

p/s : aku curi kat fb dye, lalala
Syeera Sanders

| aku mahu |

adakala aku rindu,
rindu untuk bersama kamu,
walau aku tahu kau sudah bersama si dia,
tapi bukan ku pinta untuk mencintai mu,
bukan terpaksa,
bukan dipaksa,
ia datang dengan rela,
kini kau pergi,
aku sendiri,
aku masih rindu,
walau sudah lama,
aku mahu bersama kamu,
aku tahu kita tak mungkin bersama lagi,
tapi aku tak mampu untuk mengahalang kau pergi,
aku tak mampu,

kini aku sendiri..



study

shay: doew,ko kate nak study semalam?



doew: aah la,aku lupe,hehe (smbil tersengih)


shay: ko ni dari dulu sampai skg same je! xpenah brubah!


doew: alaa, aku da brubah da la weh,ko je xnmpk,


shay: sbnrnye aku nampak,sje je wat2 x nampak,hehe


doew: aish! ko ni kan! aku pelangkung ko laju2 baru tau!


shay: dah2!! pi mandi,nti kite nak pegi anta esaimen,benti maen FB tu!


doew: ye ye,aku benti ni (sambil gelak2 chat ngn kwn lagi)


shay: and,mlm ni jangan lupe! study! next week da exam,ko tu bukan pandai sgt pon!


doew: iyela,iyela,aish! smbil ckp dlm ati "kalau aku rajen aku stdy la sket2,hikhikhik

Tanda² Lelaki itu Mencintai Seseorang WANITA..

Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada Kekasihnya dgn ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini,tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya. Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Utk melihat lelaki menangis amatlah payah. Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.
3. Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya krn perasaan cemburunya yang meluap2.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya krn dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.
13. Dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya krn dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmatanya hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA..

sometimes

ye,

memang aku sorg yg epy go lucky,
tapi kadang2 kenangan wt aku jadi seorang yg pendiam dan memendam even aku ni memang pendiam,
bukan nak ingat pon,
tapi kadang2 otak ni berfikir scare ttbe or tnampak sumtim yg bole wt aku ingat kenangan tuh,
adesss, =,="

It's already gone but never be forgotten,huh!

Gatai

erm,saye..
saye..
adui malau la plak..
sbnrnye sy kn..
sy xde pe nk ckp,hahaha

aku benci nyamukk! :D

Tiga 'ta'

ni pon aku dpt dr lec aku,
dye bgus tau tak,klu mngajar msti selit kn cter2 dye,
then msti ade tazkirah2 sket,aku suke ble blaja ngn dye..
korg nak tau?
lelaki ni ade tiga bnde yg susah nak halang,
insyaAllah org yg btol2 kuat iman je bole lwn bnde ni klu di beri,
nak tau pe Tiga 'Ta' tu?

1. Wanita
-godaan pling kuat utk lelaki adalah wanita,
lec aku cter,ade kwn dye tu,mmg btol da last mnit da nak ehem2 ngn pmpn tu,tp ble last2 dye trus trigt pd Allah,
Allah huakbar,kuat btol iman lelaki tu,andai itu aku,alangkah bhgia nya..

2. Harta
-ni pon antara godaan yg kuat,korg la klu diberi harta yg byk mse korg tgh nazak gler,mse tu xde duet(ni kire rasuah la) pe korg akan buat? trime? or tolak je?
ssh btol kot,ttbe dpt 1juta,waahhh!! byk gler kot,bole beli mcm2,
ade sorg pacik kawan aku tu,dye mmg hebat,dye x mkn rasuah pon,aku tabik gler r kt dye,smpai dpt gelaran lg,pe tah,aku da lupe,ngeh3~

3. Takhta
- ni pon sme,huk3
sume ni antara godaan plg kuat bg lelaki,
aku taktau la dpt tolak ke tak klu dpt godaan2 mcm ni,juz hrap2 aku xkan terime godaan sume ni ble aku da bjaye nti,insyaAllah...

Must be..!

 To be a Good Engineer,
we must be a GOOD MUSLIM...
- EN. JASRI BIN MOHAMAD-

...Sorry...

I'm sorry that I'm not everything you ever hoped I'd be.

Maybe someday I'll make you proud by just being me...

Your life..Your choice..pray Your prayers...

Sumtim that I want to share wif u...
korg tgk la vid ni sndri ye..
utk igtn aku dan korg korg..
I got from one of my frens, ;)

video

Andai dia milikku..

Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami….
agar kemesraan itu abadi…
Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi…
Seiringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi ya Allah…
Seandainya telah engkau takdirkan…
dia bukan miliku…
Bawalah ia jauh dari pandanganku… Luputkanlah ia dari ingatanku…
Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Serta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Melontar bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja nan merah… agar aku bahagia…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang… Tumbuhkanlah kembali yang telah patah…
Walaupun tidak sama dengan dirinya…

Ya Allah ya tuhanku…
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu…
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan…
Adalah yang terbaik buat ku… kerana Engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan di akhirat…
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini…
Jangan engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….

Amin.. Ya Rabbal A’lamin.

Kenapa Allah temukan kita dgn orang yg SALAH...

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.


1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..



*taken from FB spe tah,huhu

huarghh!!!

okay..
aQue ngntokk..!!


tu je aQue nak bgtau, =,="

gelak sampai guleng,muahahahah...!!

gelak dlu,hahaha..!! (guling2)











giler r,td mse sahur,mcm 1st time aQue blaja gelak,tak penah lak aQue gelak smpai cmtu skali..
smpai senak2 perut mkn(act x mkn lg da senak perut) disebabkan gelak yg melampau,
aQue jd kenyang gler(pdhal nk mkn lg)....
tah,ttbe jd gitu,agknye sbb tdo sjam je kot,panjang x gelak pon,mentang2 la dye td0 2jam,suke suki je tanak gelak..
aQue ngn matsyah(dye ni kwn aQue,klu korg nak tau la,tanak tau sudah) gelak smpai nasik nk kua blek,kenyang ngn gelak je,hehe

tu je aQue nak bgtau, =,="
dan selamat bersahur ye.. (^,^)

Assalamualaikum.

dan selamat sejahtera..

pe skema sgt aku ni?haha..
juz nak ckp ni 1st post aku,xde pape pon..
selamat berblogging kpd aku,hehe

h0h0h0..