Must be..!

 To be a Good Engineer,
we must be a GOOD MUSLIM...
- EN. JASRI BIN MOHAMAD-

...Sorry...

I'm sorry that I'm not everything you ever hoped I'd be.

Maybe someday I'll make you proud by just being me...

Your life..Your choice..pray Your prayers...

Sumtim that I want to share wif u...
korg tgk la vid ni sndri ye..
utk igtn aku dan korg korg..
I got from one of my frens, ;)

video

Andai dia milikku..

Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami….
agar kemesraan itu abadi…
Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi…
Seiringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi ya Allah…
Seandainya telah engkau takdirkan…
dia bukan miliku…
Bawalah ia jauh dari pandanganku… Luputkanlah ia dari ingatanku…
Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Serta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Melontar bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja nan merah… agar aku bahagia…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang… Tumbuhkanlah kembali yang telah patah…
Walaupun tidak sama dengan dirinya…

Ya Allah ya tuhanku…
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu…
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan…
Adalah yang terbaik buat ku… kerana Engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan di akhirat…
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini…
Jangan engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….

Amin.. Ya Rabbal A’lamin.

Kenapa Allah temukan kita dgn orang yg SALAH...

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.


1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..



*taken from FB spe tah,huhu

huarghh!!!

okay..
aQue ngntokk..!!


tu je aQue nak bgtau, =,="

gelak sampai guleng,muahahahah...!!

gelak dlu,hahaha..!! (guling2)











giler r,td mse sahur,mcm 1st time aQue blaja gelak,tak penah lak aQue gelak smpai cmtu skali..
smpai senak2 perut mkn(act x mkn lg da senak perut) disebabkan gelak yg melampau,
aQue jd kenyang gler(pdhal nk mkn lg)....
tah,ttbe jd gitu,agknye sbb tdo sjam je kot,panjang x gelak pon,mentang2 la dye td0 2jam,suke suki je tanak gelak..
aQue ngn matsyah(dye ni kwn aQue,klu korg nak tau la,tanak tau sudah) gelak smpai nasik nk kua blek,kenyang ngn gelak je,hehe

tu je aQue nak bgtau, =,="
dan selamat bersahur ye.. (^,^)

Assalamualaikum.

dan selamat sejahtera..

pe skema sgt aku ni?haha..
juz nak ckp ni 1st post aku,xde pape pon..
selamat berblogging kpd aku,hehe

h0h0h0..