Tiga 'ta'

ni pon aku dpt dr lec aku,
dye bgus tau tak,klu mngajar msti selit kn cter2 dye,
then msti ade tazkirah2 sket,aku suke ble blaja ngn dye..
korg nak tau?
lelaki ni ade tiga bnde yg susah nak halang,
insyaAllah org yg btol2 kuat iman je bole lwn bnde ni klu di beri,
nak tau pe Tiga 'Ta' tu?

1. Wanita
-godaan pling kuat utk lelaki adalah wanita,
lec aku cter,ade kwn dye tu,mmg btol da last mnit da nak ehem2 ngn pmpn tu,tp ble last2 dye trus trigt pd Allah,
Allah huakbar,kuat btol iman lelaki tu,andai itu aku,alangkah bhgia nya..

2. Harta
-ni pon antara godaan yg kuat,korg la klu diberi harta yg byk mse korg tgh nazak gler,mse tu xde duet(ni kire rasuah la) pe korg akan buat? trime? or tolak je?
ssh btol kot,ttbe dpt 1juta,waahhh!! byk gler kot,bole beli mcm2,
ade sorg pacik kawan aku tu,dye mmg hebat,dye x mkn rasuah pon,aku tabik gler r kt dye,smpai dpt gelaran lg,pe tah,aku da lupe,ngeh3~

3. Takhta
- ni pon sme,huk3
sume ni antara godaan plg kuat bg lelaki,
aku taktau la dpt tolak ke tak klu dpt godaan2 mcm ni,juz hrap2 aku xkan terime godaan sume ni ble aku da bjaye nti,insyaAllah...

1 comments:

jenahak anggun said...

pergh die dh update baru ar! heheh

Post a Comment

haa..!!
nak komen?
komen la pape..wawawawa..!